La ședința cenaclului literar ”Afirmarea” a citit proză scurtă și critică literară Ioan Andreica

Joi, 9 mai, după-amiază cenaclul literar ”Afirmarea” s-a reunit într-o nouă ședință de lucru la Casa Frențiu. Printre cei prezenți s-au numărat Ioan Anițaș, Mihai Sas, Nicolae Pop, Cornel Burcea, Ioan Andreica, Carol C. Koka, Dana Criste, Alexandru Vaștag, Alexandru Ardelean, Andrei Sălăjan, Gheorghe Cormoș, Ian Marian Chiorean, Florin Tamas, Viorica Cherecheș, Ioan Tipu Sălăjanu, Claudiu Govor și Georgeta Govor.

Ioan Andreica a dat citire unui text de critică literară, ”Lumea dragostei în oaza florilor de salcâm” și ”Persoana din dreapta”, o proză scurtă și critică literară care a fost intens discutată, unii au apreciat-o alții mai puțin. De exemplu, Alexandru Ardelean a opinat că textul nu prinde, nu emoționează și a adăugat că ar fi fost bine să primim câte un exemplar din textul citit.

Nicolae Pop a spus că textul are valoare, autorul exprimă păreri personale, propriile gânduri și sentimente, în schimb Gheorghe Cormoș nu vede unde este creația. Avem de a face cu o simplă relatare a unui fapt, pe alocuri autorul sare de la o idee la alta.

Pentru Viorica Cherecheș avem de-a face cu un autor, un cronicar al zilelor noastre. El lasă să ne închipuim o mulțime de lucruri. Dana Criste ar fi dorit să vadă mai multă imaginație iar dialogul este deficitar. Ioan Anițaș a fost de părere că textele citite sunt o excursie în cotidian care nu ne îndeamnă la lectură. Trebuie revizuit textul și poate deveni ceva mult mai valoros, iar pentru Mihai Sas textul seamănă mai mult cu un fel de reportaj. El apreciază munca colegului care a făcut ceva pentru cultura sătmăreană.

Ioan Andreica a mulțumit în final membrilor cenaclului, pentru observațiile făcute. A fost de părere că toți scriem dar nu la același nivel.

Prof. Carol C.KOKA