”Jocuri fără bariere” în cadrul unui proiect Erasmus, la Colegiul Economic „Gheorghe Dragoș”

Între 18 și 22 octombrie, Colegiul Economic „Gheorghe Dragoș” Satu Mare a găzduit mobilitatea a doua din proiectul Erasmus KA-202-007450 „Jocuri fără bariere” care, din păcate, s-a desfașurat online, din pricina situației pandemice din România.

Proiectul se derulează în perioada octombrie 2019 – iunie 2022, având ca obiectiv principal includerea turismului accesibil în curriculumul școlilor cu profil de turism din România. Proiectul își propune să înlesnească participarea persoanelor cu nevoi speciale în circuitul turistic complet: transport, cazare, restaurante, excursii și spectacole.

Persoanele cu cerințe speciale sunt acele persoane care au diferite dizabilități, dar și persoanele cu alergii, femei însărcinate, familii mari, cu mai multe generații. Atingerea obiectivelor proiectului se va realiza în mai multe etape.

În prima fază, 4 profesori de discipline economice, au participat la un curs de instruire intensivă, având ca tematică turismul accesibil, curs ai cărui formatori au fost specialiști recunoscuți din organizația internațională ENAT (Italia).

În cea de a doua fază, în cadrul celor 2 mobilități desfășurate cu participarea elevilor din proiect, profesorii instruiți au pregătit materiale și activități interactive destinate formării elevilor.

Materialele realizate sunt traduse în limbile școlilor incluse în proiect: italiană, română și spaniolă. În urma finalizării materialelor de predare, acestea vor putea fi introduse în curricula școlară pentru a implementa și aprofunda cunoștintele elevilor din clasele de turism, pe ramura turismului pentru toți.

Proiectul dezvoltă în detaliu următoarele teme: bariere și soluții de accesibilitate în hoteluri, restaurante, săli de conferință și agenții de turism, precum și servirea clienților cu nevoi speciale în hoteluri, restaurante, agenții de turism și săli de conferințe. În paralel cu realizarea materialelor de predare, firma de programare Watajob din Italia realizează un joc online interactiv care va putea fi descărcat pe telefon și ca aplicație utilă elevilor din școlile de profil.

În faza a treia, se va lansa un joc online cu scopul de a veni în sprijinul profesorilor pentru a face mai distractivă, agreabilă și interactivă predarea temelor din turismul accesibil elevilor.

În cadrul mobilității găzduite în România, elevii au desfășurat activități distractive, fiind instruiți de către profesorii din echipa de proiect în ceea ce privește modalitățile de servire a clienților cu nevoi speciale în hoteluri, restaurante, agenții de turism și săli de conferințe. Elevii au avut ca sarcină realizarea unor filmulețe tematice, prin care au aplicat competențele și abilitățile dobândite pe parcursul celor 5 zile de activități în domeniul turismului accesibil.

Din nefericire, momentan, turismul accesibil în România se află în stare incipientă, noi fiind pioneri în aceast domeniu, dar prin formarea și instruirea specialiștilor și a elevilor din liceele de profil, vom familiariza generațiile viitoare de lucrători din HORECA cu modul de servire, abordare și tratare diferențiată în funcție de nevoile și de cerințele specifice ale fiecărui turist.

Persoana de contact a proiectului este prof. Monica Tămaș.

Share This Post

Google1DeliciousDiggGoogleStumbleuponRedditTechnoratiYahooBloggerMyspaceRSS
Posted by on 27 octombrie 2021. Filed under Locale. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response or trackback to this entry

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.