Băsescu: Ponta, interimar la Transporturi până la semnarea contractului de privatizare al CFR Marfă

Preşedintele Traian Băsescu a criticat nominalizarea lui Ovidiu Silaghi la Ministerul Transporturilor şi a anunţat că va anunţa o decizie în privinţa acestuia pe 23 august. Până atunci, premierul Victor Ponta trebuie să-şi asume semnarea contractului cu Grup Feroviar Român pentru privatizarea CFR Marfă, spune şeful statului. Băsescu a sancţionat dur procesul de privatizare al CFR Marfă, punând la îndoială capacitatea GFR de a-şi îndeplini obligaţiile. Principalele declaraţii:

25143_58372200Am primit adresa de la premier prin care îmi solicită numirea lui Silaghi la Transporturi. Până acum, nu am avut unr eal succes în obţinerea acordului legat de o altă nominalizare decât Silaghi.

Principalul motiv invocat în discuţii a fost legat de istoricul lui Silaghi la Transporturi când nu s-a evidenţiat prin nimic. Pe de altă parte, am observat ineficienţa totală a domnului Silaghi cât a fost ministru. Un om fără performanţă care nu aduce nimic important ca imagine guvernului Ponta.

Cred că e nepoportună desemnarea unui ministru care nu a fost implicat în niciun fel în procesul de privatizare al CFR. E o companie mare. Compania a fost şi în atenţia CSAT. CSAT se ocupă doar de problemele de securitate naţională. CSAT a solicitat un investitor strategic.

Toţi ştim aprecierile extraordionare pentru Fenechiu de la premier despre modul cum s-a produs privatizarea CFR Marfă. Cred că dată fiind conjunctura de la Transporturi, singura soluţie e ca ministru inerimar al Transporturilor să rămână în funcţie până la semnarea contractului.

Membrii Cabinetului au vehiculat că se aşteaptă avizul Consiliului Concurenţei. E o minciună. Pentru semnarea contractului, premierul care apreciază atât de mult modul în care s-a făcut privatizarea, trebuie să emită o Hotărâre de Guvern. În spaţiul public circulă o intoxicare în care se spune că se aşteaptă avizul Consiliului Concurenţei.

Ponta trebuie să îşi asume răspunderea politică în continuare. Nu aş vrea să îl aud pe Ponta să spună că "a fost Silaghi, nu eu". Aş vrea să îl ajut să rămână consecvent.

Cel care a câştigat la CFR Marfă caută cu disperare bani la bănci pentru a plăti valoarea la care s-a negociat. Marea mea problemă este că ştiind despre câştigător că are credite pe propria companie, ştiind că trebuie să împrumute 200 de milioane, ce va face cu investiţiile? Dacă acum investitorul împrumută bani ca să poată pălăti compania, şi nu îi găseşte, de unde o să ia bani să investească în modernizarea companiei. E nevoie de locomotive moderne, depouri modernizate.

În mod legal, ministrul interimar al Transporturilor îşi termină mandatul pe 25 august, iar eu anunţ public că voi lua o decizie definitivă cu privire la Silaghi pe 23 august. Voi lua o deciozie dacă resping sau dacă accept propunerea Silaghi.

Nu aş vrea să îl văd pe Silaghi că devine ţapul ispăşitor al unei privatizări de tip Oltchim.

Simt responsabilitatea acestei desemnări. Ministrul nu va semna contractul, dar va avea răspunderea politică. Argumentele pe care le–am făcut publice legate de semnele de întrebare cu privire la potenţialul financiar de a finanţa modernizarea CFR Marfă am ridicat-o şi cu FMI.

S-ar putea ca eu să greşesc, dar vreau să fiu prudent. M-aş bucura ca premierul să aibă dreptate.

Propunerea privind numirea liberalului Ovidiu Silaghi în funcţia de ministru al Transporturilor a ajuns luni la Palatul Cotroceni, a confirmat, pentru AGERPRES, purtătorul de cuvânt al preşedintelui, Bogdan Oprea.

Sursa: realitatea.net
 

 

Share This Post

Google1DeliciousDiggGoogleStumbleuponRedditTechnoratiYahooBloggerMyspaceRSS
Posted by on iulie 23, 2013. Filed under Politică. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response or trackback to this entry

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *