Peste 60% dintre români folosesc dispozitivele mobile personale în interes de serviciu. Care sunt riscurile la care se expun

Peste 60% dintre români utilizează cel puţin o dată pe zi dispozitivele mobile personale în interes de serviciu, iar jumătate dintre companiile private încurajează această tendinţă, estimează SAP România, subsidiara locală a furnizorului german de soluţii software pentru business SAP.

mobile-phone-male-handPrintre cele mai active companii care permit această practică se numără cele din domeniul media, retail şi producţie, însă majoritatea omit implementarea unor soluţii de securitate şi gestiune integrată a dispozitivelor mobile, situaţie care expune organizaţiile la riscuri considerabile.

"Cele mai multe companii care încurajează angajaţii să utilizeze propriile dispozitive mobile în interes de serviciu nu conştientizează riscurile cauzate de pierderea sau furtul acestora şi consideră angajaţii principalii responsabili privind securitatea informaţiilor stocate. Accesul neautorizat la date confidenţiale din partea unor persoane necunoscute reprezintă unul dintre cele mai mari riscuri la care companiile se expun în momentul utilizării dispozitivelor mobile", a declarat Vlad Stănescu, SAP Mobility Solutions.

Informaţiile de business sunt de cele mai multe ori transmise prin email şi stocate individual, pe dispozitive mobile personale sau pe site-uri terţe de transfer de fişiere, însă aceste metode sunt nesigure.

Conform unui studiu internaţional, 80% dintre angajaţi accesează documente când sunt în afara companiei, 66% utilizează platforme terţe pentru transferul fişierelor, iar aproape 90% dintre aceştia nu cer acordul personalului IT şi 77% utilizează propriile dispozitive mobile pentru serviciu.

Astfel, principalele aspecte care trebuie avute în vedere în momentul utilizării dispozitivelor mobile personale în interes de serviciu sunt comunicarea şi conectarea securizată la reţelele organizaţiei, criptarea datelor rezidente pe dispozitive, precum şi administrarea sau urmărirea acestora la distanţă, potrivit sursei citate.

În acest sens, companiile trebuie să se orienteze către implementarea unor soluţii specifice, de ultimă generaţie, care să asigure administrarea şi securizarea tuturor dispozitivelor mobile din companie, indiferent de tipul platformei mobile folosite, mai arată SAP.

SAP România a fost înfiinţată în 2002, activitatea fiind concentrată pe vânzări şi marketing, precum şi pe dezvoltarea versiunilor localizate ale soluţiilor producătorului german.

Sursa: mediafax.ro

Share This Post

Google1DeliciousDiggGoogleStumbleuponRedditTechnoratiYahooBloggerMyspaceRSS
Posted by on august 13, 2013. Filed under Național. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.