Privatizare CFR Marfă: GFR a semnat contractul cu Ministerul Transporturilor

Ministerul Transporturilor a semnat, luni, cu Grup Feroviar Român (GFR), companie controlată de omul de afaceri Gruia Stoica, contractul de privatizare a companiei CFR Marfă. Contractul a fost semnat de Cristian Ghibu, preşedintele comisiei de privatizare şi secretar de stat în Ministerul Transporturilor, şi Sorin Chinde, director general al GFR.  

maxresdefault

La ceremonie au participat ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, şi Gruia Stoica, proprietarul GFR, potrivit reprezentanţilor Ministerului Transporturilor. Din acest moment, Grup Feroviar Român are 6 săptămâni la dispoziţie să plătească 202 milioane de euro, suma pentru care s-a angajat că va cumpăra pachetul majoritar de acţiuni. 

Ministerul Transporturilor a semnat, luni, cu Grup Feroviar Român, companie controlată de omul de afaceri Gruia Stoica, contractul de privatizare a companiei CFR Marfă. Cumpărătorul trebuie să notifice tranzacţia Consiliului Concurenţei, decizia din partea autorităţii de concurenţă putând fi pozitivă, pozitivă cu condiţii sau negativă. Într-o scurtă declaraţie acordată presei, Gruia Stoica a spus că bani există, dar că aceştia vor fi plătiţi după primirea avizului Consiliului Concurenţei. 

GFR a fost declarat câştigător în luna iunie în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni, scrie MEDIAFAX.

Hotărârea de Guvern privind privatizarea transportatorului feroviar de marfă a fost publicată la jumătatea lunii august în Monitorul Oficial, termenul de finalizare a tranzacţiei fiind stabilit la 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a actului normativ, respectiv jumătatea lunii octombrie.

Actul normativ stabileşte că finalizarea tranzacţiei, constând în transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de acţiuni, va fi realizată sub condiţia încheierii unui contract de escrow în termnen de 30 de zile de la data semnării contractului de vânzare de acţiuni.

Contractul de escrow va fi anexă la contractul de vânzare de acţiuni şi va avea ca obiect, în principal, plata de către cumpărător a 10% din preţul de cumpărare (90,49 milioane lei) în termen de două zile de la data contractului de escrow.

Executivul nu indica însă un termen limită pentru semnarea contractului de vânzare a acţiunilor.

Transferul dreptului de proprietatea asupra acţiunilor majoritare la CFR Marfă este condiţionat totodată de "emiterea de către Consiliul Concurenţei a unei adrese sau decizii" în conformitate cu dispoziţiile Legii concurenţei "şi/ sau emiterea unui asemenea document de către alte autorităţi de concurenţă competente".

Încheierea vânzării acţiunilor se va realiza de asemenea doar prin creditarea contului vânzătorului, statul român, cu întreaga sumă reprezentând preţul pachetului de acţiuni.

Modalitatea de plată a acţiunilor va consta în încasarea integrală, la data finalizării tranzacţiei, de către vânzător a garanţiei de participare la licitaţie în valoare de 10 milioane euro, a celor 90 milioane lei din fondul escrow şi a diferenţei rămase până la preţul de vânzare.

Premierul Victor Ponta i-a cerut săptămâna trecută noului ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu, să îl cheme, luni, pe câştigătorul licitaţiei de privatizare a CFR Marfă şi să semneze contractul de vânzare, adăugând că, dacă acesta "nu dă banii", va fi numit un manager privat, iar licitaţia va fi reluată.

Şeful Consiliului Concurenţei estima la jumătatea lunii august că va dura o lună de la notificarea GFR pentru a se stabili dacă decizia va fi luată local sau la nivelul CE, termenul legal de aprobare fiind de şase luni.

Sursa: realitatea.net


 

Share This Post

Google1DeliciousDiggGoogleStumbleuponRedditTechnoratiYahooBloggerMyspaceRSS
Posted by on septembrie 2, 2013. Filed under Național. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response or trackback to this entry

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *