Până în 2020, Consiliul Judeţean are ca obiectiv modernizarea a 67 de kilometri de drumuri

La sediul Consiliului Județean Bihor a avut loc marţi, 22 octombrie o întâlnire cu președinții Consiliilor Județene Bihor, Satu Mare, Sălaj, Maramureș privind propunerile de finanțare a unor lucrări de modernizare a drumurilor județene din Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest.

reparatii-drumAu participat la întâlnire Zamfir Ciceu – preşedintele Consiliului Judeţean Maramureş, Mihai Adrian Ştef – preşedintele Consiliului Judeţean Satu Mare,  Tiberiu Marc – preşedintele Consiliului Judeţean Sălaj, Cornel Popa – preşedintele Consiliului Judeţean Bihor şi Kiss Alexandru – vicepreşedintele Consiliului Judeţean Bihor.

În cadrul întâlnirii s-au discutat unele probleme privind dezvoltarea rețelei de transport auto propuse a fi finanțate prin Programul Operațional Regional 2014-2020 în Regiunea de Dezvoltare Nord – Vest.

De comun acord s-a hotărât nominalizarea tronsonului I ca și traseu prioritar propus la nivelul județelor: Bihor, Cluj, Sălaj, Maramureș, Satu Mare.

Tronsonul prioritar I va avea următorul itinerar:

Salonta – Tinca – Belfir – Șoimi – Pocola – Beiuș – Stâna de Vale – Remeți – Valea Drăganului – Ciucea – Românași – Jibou – Benesat (Racord Nadişul Hododului – Hodod – Bogdand – Corund – Hurezu Mare – Dobra – Beltiug Băi – Beltiug – DN19 A) – Ulmeni – Ardusat (Racord Ardusat – Borleşti – Pomi – Cărăşeu – Păuleşti – Satu Mare) şi (Racord Pomi – Pod peste râul Someş – Seini – Racşa Vii – Racşa – DN19) – Șomcuta Mare – Cavnic – Bârsana – Dragomirești.

Lungimea totală a traseului de 363,405 km cu o valoare totală estimată de 215 milioane euro.

Termene estimate de implementare:

Realizare S.F. + cerere de finanțare: intervalul 15.06.2014 – 15.04.2015

Realizare PT + Detalii de execuție:    intervalul 15.04.2015 – 15.10.2015

Semnare contract de finanțare:          15.10.2015

Semnare contract de lucrări:              15.06.2016

Finalizarea lucrărilor:                          15.06.2020

Aceste termene sunt termene limită – ele vor fi cu siguranță devansate.

Traseul prioritar propus de comun acord împreună cu județele: Bihor, Sălaj, Satu Mare, Maramureș, a avut în vedere în special: conexiunile cu TEN-T -urile existente în regiune, dezvoltarea industrială în zonă, legăturile transfrontaliere, dezvoltarea ratei de navetism, dezvoltarea infrastructurii de turism în județele din Regiunea de dezvoltare Nord-Vest.

Cu ocazia întâlnirii, preşedinţii consiliilor judeţene prezente au reiterat ideea că realizarea Autostrăzii Transilvania reprezintă un element capital pentru dezvoltarea judeţelor din regiune. Aceştia au afirmat că vor solicita includerea Autostrăzii Transilvania în Strategia de Dezvoltare Regională, ca proiect prioritar major. 

Valoare totală proiect: 215.841.822 Euro

Finanțare: 85% – U.E.

               13% – Buget National

                2% – Buget Local

Buget local: aproximativ 4.500.000 Euro

Prezenţi la conferinţa de presă găzduită de preşedintele CJ Bihor, Cornel Popa, omologii acestuia din Satu Mare, Adrian Ştef, din Maramureş, Zamfir Ciceu, şi din Sălaj, Tiberiu Marc (acesta sosit cu întârziere “din cauza drumurilor proaste”, după cum singur a spus), au afirmat că, deşi judeţele din Regiunea Nord-Vest au şi alte proiecte, acesta a întrunit consensul tuturor celor şase judeţe, ceea ce este o premieră, deoarece este în beneficiul tuturor.

Preşedintele Consiliului Judeţean Satu Mare Adrian Ştef a amintit importanţa drumul expres Nyiregyhaza – Satu Mare – Baia Mare, atât pentru judeţul Satu Mare cât şi pentru judeţul Maramureş, pentru accesul către autostrăzile Europei.

În cadrul tronsonului prioritar aprobat pe raza judeţul Satu Mare se vor moderniza legăturile:

Ardusat – Borleşti – Pomi – Cărăşeu – Păuleşti – Satu Mare

Pomi – Pod peste râul Someş – Seini – Racşa Vii – Racşa – DN19

Limită de judeţ Sălaj – Nadişul Hododului – Hodod – Bogdand – Corund – Hurezu Mare – Dobra – Beltiug Băi – Beltiug – DN19 A

Referitor la traseul cu numărul doi importanţa acestuia se justifică prin asigurarea unei legături directe între Ţara Oaşului şi Ţara Codrului.

Tronsonul cu numărul trei a fost astfel propus şi însuşit de preşedinţii Consiliilor Judeţene pentru a cuprinde Beltiug Băi inclusiv pentru dezvoltarea turistică a zonei.

Cei patru şefi de CJ au precizat că fiecare judeţ va trebui să facă studiile de fezabilitate şi proiectele tehnice pentru drumurile judeţene pe care le gestionează.  

Share This Post

Google1DeliciousDiggGoogleStumbleuponRedditTechnoratiYahooBloggerMyspaceRSS
Posted by on octombrie 23, 2013. Filed under Locale. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response or trackback to this entry

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *