Beneficiile postului de primăvară

Postul pare că durează o veșnicie, dar asta nu te împiedică să rămâi de neclintit în fața poftelor care nu-ți vor da pace săptămâni bune. Merită efortul? Cu siguranță, dacă alegi un meniu prielnic nu doar pentru suflet, ci și pentru sănătate și siluetă.

salata-primavaraPentru ca finalul postului ne găsească 100% învingători – mai buni sufletește, dar și mai sănătoși și cu un număr sau mai multe în minus la îmbrăcăminte, avem nevoie, pe lângă voință, de un meniu complex și hrănitor. Dacă e post, să fie și bucate pentru sănătate!

Afară cu toxinele!

Scopul numărul unu? Fără doar și poate, eliminarea toxinelor! Un prilej mai nimerit de revigorare și detoxificare decât postul de primăvară nici că poți găsi! Primul pas, îți place sau nu, vine de la sine: ai interzis la cea mai importantă categorie de alimente care intoxică organismul – produsele de origine animală și mai ales derivatele lor (salam, parizer, pateu, crenvurști, brânză topită și altele asemenea).

Pasul doi? O dietă purificatoare, de ajutor stomacului, ficatului, colonului și odată cu ele, întregului organism. Și tu ai nevoie de detoxifiere. Nu știi, nu simți și nu se vede, dar corpul tău acumulează toxine zi de zi. Chiar dacă nu pot fi detectate printr-o simplă analiză, își fac simțită prezența în timp. Semnele sunt lesne de observat: imunitate scăzută, oboseală, constipație, dureri de cap, alergii. Toate pot fi învinse printr-o alimentație sănătoasă!

Să nu uităm de vitamine!

Interzise în post, carnea, ouăle și laptele fac parte din meniul nostru de bază în restul anului. E ușor de înțeles că eliminarea lor bruscă din dietă se poate solda cu unele carențe. Ca să nu-ți pui sănătatea pe butuci, adaptează-ți meniul așa încât să beneficiezi de toți nutrienții, inclusiv de vitamina B12. Ești mereu obosit, ai palpitații sau stări de leșin, te concentrezi greu? Poate fi de vină o carență de vitamina B12, frecventă în cazul vegetarienilor și a persoanelor care țin post pentru că este conținută aproape exclusiv de produsele de origine animală. Un supliment din această vitamină este binevenit când postești.

ecuisine.ro

Share This Post

Google1DeliciousDiggGoogleStumbleuponRedditTechnoratiYahooBloggerMyspaceRSS
Posted by on martie 3, 2013. Filed under Sănătate. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.