La Ardud are loc în 16 august Festivalul-concurs internaţional de folclor “Cetatea Codrului”

Primăria şi Consiliul Local Ardud, Casa de Cultură „Dr. Augustin Mircea” Ardud, Consiliul Judeţean Satu Mare şi CJCPCT Satu Mare organizează în data de 16 august Festivalul –concurs internaţional de folclor “Cetatea Codrului”, ediţia a III-a. Evenimentul este dedicat implinirii celor 800 de ani de atestare documentară a oraşului Ardud.

folclor ardudFestivalul concurs urmăreşte promovarea muzicii populare autentice, afirmarea şi lansarea tinerelor talente. Are ca obiectiv descoperirea şi cultivarea talentelor care să ducă mai departe moştenirea tezaurului folcloric.

Obiective specifice: Popularizarea la nivel naţional şi internaţional a folclorului din zonele de provenienţă ale participanţilor; Cultivarea la tineri şi nu numai a dragostei pentru cântec şi dans; Formarea şi dezvoltarea capacităţii de percepere a autenticului în arta interpretării cântecului şi dansului popular; Sensibilizarea comunităţilor în privinţa păstrării şi valorificării tradiţiei populare; Stimularea spiritului competiţional în rândul participanţilor

Festivalul – concurs este destinat ansamblurilor folclorice. Fiecare dintre acestea va purta o denumire şi va avea un număr de 30-35 de membrii inclusiv coordonatorul grupului. Fiecare ansamblu va prezenta un program artistic compact care să se încadreze în intervalul de 15-20 min. Orice depăşire de timp de penalizează.

Fiecare solist instrumentist – vocal va interpreta o singură piesă iar dansatorii cel mult 2 suite.  Excepţie fac soliştii vocali cu vârste care vor interpreta in mod obligatoriu 2-3 strofe dintr-o doină sau baladă.

Ansamblurile participante se vor prezenta cu repertoriul specific local sau regional. Festivalul este destinat persoanelor cu vârstele cuprinse între 10 – 35 de ani. Acompaniamentul poate fi asigurat de grupuri orchestrale/orchestră alcătuite din adulţi dar care nu vor fi jurizate. Nu se acceptă acompaniamentul pe CD. În caz că, din motive deosebite, orchestra nu a putut fi prezentă, se acceptă acompaniamentul cu CD, dar ansamblul va fi depunctat.

Se va evalua autenticitatea şi valoarea artistică a pieselor, autenticitatea şi valoarea etnografică a costumului popular, calitatea interpretării, prezenţa scenică.

Mod de organizare:

Fişa de înscriere va fi specifică fiecărui număr ce va fi jurizat: orchestră şi dansuri, solist vocal şi solist instrumentist. La sosirea în oraşul Ardud în data de 16 august, participanţii vor prezenta tabelul cu participanţii completat integral cu semnătura acestora.

Desfăşurareaconcursului:

Ordinea intrării în concurs se va decide prin tragere la sorţi. Concursul se va desfăşura pe scena instalată în zona Cetăţii Ardud în ziua de 16 august 2015 începând cu orele 14:00 sub forma unui spectacol cu public. Gala laureaţilor şi festivitatea de decernare a premiilor concursului va avea loc de 16 august 2015 începând cu orele 19:00.

În seara concursului cât şi a galei vor avea loc recitalul ale unor solişti de renume.

Obligaţiile participanţilor: Să respecte prevederile prezentului Regulament;  Să asigure trupele de acompaniament; Să semneze contract de cesionare a drepturilor de difuzare stablite de către organizator; Să-şi susţină cheltuielile de transport. Nerespectarea acestor obligaţii conduce la eliminarea din concurs. Laureaţii care nu sunt prezenţi la Gala de decernare a premilor vor fi descalificaţi.

Obligaţiile organizatorilor:

Organizatorii asigură: Spaţiile pentru repetiţii; Paza şi protecţia pe toată durata spectacolului inclusiv pe timpul repetiţiilor; Masa şi cazarea concurenţilor; Premiile pentru laureaţi, diplome şi plachete, trofeul festivalului; Scenă, amplificare şi luminiile pentru spectacolul de gală; Recitalurile de după concurs şi gală; Toate celelalte cheltuieli legate de organizarea şi desfăşurarea festivalului

Juriul va fi format din personalităţi marcante a muzicii populare româneşti, redactori radio şi tv, personalităţi culturale şi ale administraţiei locale. Deciziile juriului sunt inatacabile. Concurentul va primii media notelor membrilor juriului. Daca va fi cazul, membrul juriului care recunoaşte în lista de concurs participanţi de a căror formare artistică se ocupă, se va abţine de la notare. Juriului concursului are latitudinea de a nu acorda premii sau a le distribui.

Laureaţii concursului vor primii premii, sumă brută după cum urmează:

Trofeul festivalului: 1000 lei

Premiul de popularitate: 500 lei

Categoria 1 – Ansambluri folclorice:

Premiul 1: 500 lei

Premiul 2: 400 lei

Premiul 3: 300 lei

Categoria 2 – Solişti vocali:

Cu vârste cuprinse între 10 – 18 de ani:

Premiul 1: 500 lei

Premiul 2: 400 lei

Premiul 3: 300 lei

Cu vârste cuprinse între 19 – 35 de ani:

Premiul 1: 500 lei

Premiul 2: 400 lei

Premiul 3: 300 lei

Categoria 3 – Solişti instrumentişti cu vârste cuprinse între 10 – 35 de ani:

Premiul 1: 500 lei

Premiul 2: 400 lei

Premiul 3: 300 lei

Laureaţii vor mai primi diplome şi machete şi concurenţii care nu vor fi premiaţi vor primi diplome de participare. Cuantumul sau numărul premiilor acordate de către organizator poate fi mărit prin contribuţia unor sponsori.

Share This Post

Google1DeliciousDiggGoogleStumbleuponRedditTechnoratiYahooBloggerMyspaceRSS
Posted by on august 7, 2015. Filed under Uncategorized. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response or trackback to this entry

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *