Lansare de proiecte Erasmus+ ale Şcolii Gimnaziale Lucian Blaga și Şcolii Gimnaziale Halmeu

Marţi, 18 octombrie, la Şcoala Gimnazială  „Lucian Blaga” din Satu Mare a avut loc lansarea celor două proiecte Erasmus+ câştigate în judeţul Satu Mare ale şcolilor: Şcoala Gimnazială „Lucian Blaga” – cu titlul „Hands in hands” şi Şcoala Gimnazială Halmeu – „Under the same sky”.

dsc04681La eveniment au fost prezenți: inspectorul școlar general al I.S.J. Satu Mare, prof. Calin Durla, inspectori școlari de specialitate, viceprimarul Doina Feher, Radu Roca, directorul A.P.M.S.M., Elisabeta Békéssy, directorul Bibliotecii Județene Satu Mare, Lacrima Istrauan, reprezenetanți media, părintele paroh Cristian Vaștag, părinți și elevi.

S-au adresat audienței inspectorul școlar general Călin Durla, viceprimarul Doina Feher, Elisabeta Békéssy, Radu Roca, directorii școlilor care au lansat proiectul, prof. Ioan Gozar de la Școala Gimnazială “Lucian Blaga” și Daniela Naghi de la Școala Halmeu.

dsc04682Inspectorul Oltea Săvianu a prezentat stadiul de derulare a proiectelor de tip Erasmus, apoi coordonatorii celor două proiecte:  Sorana Bojuc-Teodorescu de la Școala Gimnazială “Lucian Blaga” și Oros Copelia de la Școala Gimnazială Halmeu au prezentat proiectele.

Proiectul derulat de Școala Gimnazială ”Lucian Blaga” : HANDS IN HANDS KA 2 – Parteneriate strategice în domeniile educației, formării și tineretului. Perioada de derulare este de 24 de luni, în intervalul 2016-2018.

dsc04684Aplicaţia are ca puncte tari: tema interesantă, elementele de noutate/ inovare şi transnaţionalitate, ţinâand cont de tipul scolilor şi amploarea proiectului, realizarea unei bune pregatiri pentru implementare, asigurarea unei bune vizibilităţi a proiectului, prezentarea competenţelor dorite pentru cadrele didactice implicate în activităţile proiectului; alocarea clară de sarcini în concordanţă cu competenţele demonstrate, producerea de materiale cu un mare potenţial de diseminare şi valorizare, un program de activitate clar şi un calendar bine corelat; proiecţia unei bune diseminări pe canale relevante.

Sunt implicate șase țări:  România, Turcia, Portugalia, Croaţia, Germania, Polonia.

Calendarul proiectului cuprinde 36 de activităţi: organizarea de activităţi pentru formarea de bune practici, activităţi de formare a acestora, diseminarea şi raportarea rezultatelor.

Workshopuri: jocul este utilizat ca mijloc de comunicare între elevi, de descorerire personală, deprinderea unor norme de respect reciproc;

dsc04687Activităţi în parteneriat cu elevii cu dizabilităţi sau cu nevoi speciale, pentru a forma deprinderi de toleranţă şi de sprijin pentru recuperarea şi integrarea acestora în societate.

Realizarea de expozitii şi crearea de albume itinerante comune cu prezentarea ţărilor, învăţarea de dansuri populare specifice fiecărei ţări;

Desfăşurarea de ore care să aibă în vedere metode inovative de predare prin joc/ dramatizare la diferite materii: limbi străine, matematica, ştiinţe, istorie etc.

Workshopuri cu impact puternic în utilizarea instrumentelor TIC in activitatea zilnică a profesorilor si elevilor;

Studiu comparativ al impactului pe care îl au metodele de predare prin joc versus metode tradiţionale de predare;

Sesiuni Skype între părinţi şi copii, înainte şi după fiecare mobilitate, pentru a crea legături intre aceştia.

Exemple:

A1 – prezentarea regiunii, şcolii şi a sistemul de educaţie, importanţa jocului în predare

A3 – elevii şi profesorii din toate ţările creează un logo şi o mascotă.

A6 – realizarea de felicitări de Crăciun cu legătură la jocuri sau figurine specifice şi trimiterea lor la parteneri

A8 – workshop cu elevii cu nevoi speciale

A9 – Workshop privind importanţa sintagmei „hands in hands”/ „mână în mână” – crearea unui copac al unităţii şi solidarităţii

A10 – Crearea unui jurnal de proiect care să cuprindă gânduri despre călătorie, cazare, mâncare, prieteni.

A11 – organizarea de jocuri tradiţionale jucate mână în mână şi deprinderea unor meşteşuguri tradiţionale pentru fiecare ţară

A12 – Crearea revistei proiectului în limba engleză, după fiecare mobilitate

A13 – Crearea unui website al proiectului care sa fie updatat permanent

A15 – participare la lecţii în care să se realizeze predarea – învăţarea – evaluarea prin jocuri – activitate permanentă

A 18 – organizarea de jocuri creative în grupuri şi îmbunătăţirea socializării

A19 – prezentarea de filme scurte despre jocuri care se joacă „mână în mână”

A20 – învăţarea unui joc – echipe mixte, din diferite ţări.

A21 – crearea unui calendar cu jocuri/ sezon.

A23 – expozitie de fotografii  cu jocuri „hands in hands”

A25 – crearea si organizarea twinspace, pe platforma educaţională europeană pentru activităţile si rezultatele proiectului updatat permanent

A29 – desfasurarea de jocuri simple pe muzică universală în diferite limbi

A30 – crearea unui mesaj către Europa – „mână în mână”

A31 – crearea unui film al proiectului – inmânarea acestuia

A32 – crearea unei broşuri/ cărţi comune cu metodologie de predare prin joc

la sfârşitul proiectului

A 35 – evaluare, chestionare scrise pentru elevi, părinţi, profesori, parteneri străini

A36 – raport de activitate al tuturor partenerilor pentru activităţile derulate.

ECHIPA DE PROIECT a Scolii Gimnaziale “Lucian Blaga”:

Bojuc-Teodorescu Sorana, Gozar Ioan, Gozar Maria, Antal Carmen, Pop Carmen, Rebic Camelia, Dumitru Camelia, Pop Corina

  1. Proiect Erasmus+ la Școala Gimnazială Halmeu

După ce în perioada 2011 – 2013 am implementat, ca parteneri,  un proiect european de tip Comenius, în acest an am hotărât să accesăm din nou acest tip de proiecte dar, de data aceasta, în calitate de coordonatori. Astfel, proiectul nostru câștigător, intitulat ”Under the Same Sky”/ ”Sub Același Cer” va fi implementat în perioada 2016 – 2018 și se încadrează în categoria parteneriatelor strategice în domeniul educației școlare.

Partenerii noștri, alături de care vom lucra la nivel transnațional, împărtășind idei, practici și metode de lucru sunt școli din Danemarca, Italia, Germania, Spania și Turcia.

Factorii pe care i-am avut în vedere atunci când am inițiat acest proiect se referă la faptul că elevii provin din medii diferite; de asemenea, multe familii migrează în alte țări în căutarea unui loc de muncă și, nu în ultimul rând, curriculumul formal vizează prea puțin competențele transversale, necesare integrării sociale. Toate acestea influențează dezvoltarea personalității copiilor punându-i, deseori, în fața unor prejudecăți și situații pe care trebuie să le depășească. Scopul proiectului pe care îl vom implementa în următorii doi ani este de a facilita accesul egal al tuturor elevilor la cunoaștere și de a-i îndruma în formarea ca personalități armonioase, capabile să se integreze în societatea europeană.

Acestui scop general i-am asociat câteva obiective concrete și anume: îmbunătățirea incluziunii sociale a elevilor proveniți din medii dezavantajate; dezvoltarea competențelor transversale și a spiritului de echitate și recunoașterea rolului activităților non-formale în dezvoltarea personalității elevilor.

Principala modalitate prin care ne propunem să atingem aceste obiective sunt activitățile de tip non-formal, organizate în școală și în afara ei, cu participarea unor colaboratori din domeniul educației copiilor. Dorim să punem în evidență rolul pe care aceste activități îl au în întărirea încrederii de sine, în incluziunea socială și mentalitatea față de educație ca învățare pe tot parcursul vieții.

Impactul proiectului vizează în primul rând grupul țintă din rândul elevilor, selectați din medii diferite și care doresc să participe activ la evenimentele organizate. Acest impact dorim să se răsfrângă și asupra unui număr cât mai mare din elevii școlii noastre datorită unor activități care presupun participare numeroasă: serbări școlare, excursii tematice și acțiuni de voluntariat.

De asemenea, cadrele didactice vor avea posibilitatea să facă schimb de metode și să împărtășească idei alături de colegii din alte țări europene. Astfel, profesorii vor putea aplica experiența acumulată în procesul de predare-învățare viitor.

Suntem mândri să reprezentăm județul Satu Mare și școlile din mediul rural la nivel european, demonstrând că elevii și profesorii noștri se pot ridica la nivelul oricărei școli din Europa în privința creativității și a profesionalismului didactic.

Echipa de proiect de la Scoala Gimnaziala Halmeu:

Naghi Daniela, Farkas Zeno, Oros Copelia, Onica Ana, Morar Felicia, Ferne Petru, Ciupac Ileana, Pop Carmen, Fuzi Emese.

Inainte de final au fost invitati toti cei prezenti sa participle in calitate de colaboratori si de sustinatori la activitatile celor doua proiecte.

Elevii celor doua scoli au prezentat cate o sceneta dupa prezentarea proiectelor, iar actiunea s-a finalizat cu lansarea simbolica a celor doua proiecte, printr-o ploaie de confetti.

Share This Post

Google1DeliciousDiggGoogleStumbleuponRedditTechnoratiYahooBloggerMyspaceRSS
Posted by on octombrie 19, 2016. Filed under Locale. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response or trackback to this entry

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *