Kereskényi Gábor: Este obligatoriu să ne pregătim din timp pentru perioada de iarnă

Primăria Municipiului Satu Mare are așteptări mari privind modul în care operatorul de salubritate se va ocupa de realizărea deszăpezirii. În acest sens, încă de la începutul lunii noiembrie, conducerea instituției a purtat discuții cu reprezentanții societății de salubritate, punându-se accent pe îmbunătățirile care pot fi aduse acestei activități, astfel încât aspectele sesizate anul trecut de către cetățenii municipiului Satu Mare să fie rezolvate în timpul cât mai scurt.

Astfel, prin dispoziția primarului Kereskényi Gábor, se va forma un comandament la nivelul Primăriei Municipiului Satu Mare, care va coordona activitatea de deszăpezire și va ține legătura permanent cu operatorul de salubritate pentru a aplica planul de măsuri pe timp de iarnă, în funcție de condițiile meteorologice și de urgențele care vor apărea.

“Este obligatoriu să ne pregătim din timp pentru perioada în care va ninge! Este bine că iarna trecută, de fiecare dată când a nins abundent, am reușit să facem străzile circulabile în condiții normale de îndată ce viscolul se oprea. Cu toate acestea, și pe acest segment, e loc de mai bine. Luând în considerare toate normativele și contractul încheiat cu societatea de salubrizare, anul acesta vom fi mai exigenți”, a declarat Kereskényi Gábor.

La începutul lunii noiembrie a fost definitivat programul de pregătire și de acțiune operativă, document care cuprinde urgențele, zonele prioritare, obiectivele sociale, unitățile de învățământ, instituțiile publice, principalele bulevarde și artere de circulație, trecerile de pietoni, trotuarele și toate locurile unde operatorul are obligația de a interveni cu prioritate.

Cantități suficiente pentru primele intervenții

În baza legilor în vigoare, autorităţile locale trebuie să fie pregătite să acţioneze împotriva poleiului şi a zăpezii oricând în perioada 20 octombrie anul curent – 31 martie anul viitor. În acest sens, executivul Primăriei a solicitat operatorului care se va ocupa de deszăpezire să prezinte toate documentele unde sunt specificate dotările, stocurile de materiale antiderapante, carburanții și datele de contact ale persoanelor responsabile pe acest segment.

“În prezent, conform documentelor transmise de operatorul de salubritate sunt disponibile 20 de utilaje cu lamă și sărăriță pentru material antiderapant , 129 tone de sare, 20 metri cubi de nisip, 25,5 tone clorură de magneziu și peste 10 mii litri de carbruanți, stoc care este suficient pentru a începe orice activitate în acest sens”, a completat administratorul public al orașului, Maskulik Csaba.

În baza experienței de anul trecut, Primăria Municipiului Satu Mare a estimat în acest an sume cuprinse între 1 milion și 3 milioane de lei pentru realizarea acțiunii de deszăpezire. Suma care va fi achitată în final depinde de condițiile meteorologice și implicit de munca prestată și cantitatea materialelor antiderapante folosite.

Reamintim cetățenilor municipiului Satu Mare, agenților economici, asociațiilor de proprietari că, au obligația de a curăța și ei la rândul lor zăpada și gheața din fața casei, a blocului sau a sediului firmei, în cel mult 24 de ore de la încetarea ninsorii.

Share This Post

Google1DeliciousDiggGoogleStumbleuponRedditTechnoratiYahooBloggerMyspaceRSS
Posted by on noiembrie 11, 2017. Filed under Uncategorized. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response or trackback to this entry

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *