Ce ascunde Luna

În anul 1879, Societatea Regală de Astronomie din Londra a emis o circulară insolită în care își exprima dorința de a-i fi remise observațiile neobișnuite despre satelitul Pământului, Luna. Două milioane de scrisori au venit ca răspuns la solicitarea instituției. Scrisorile relatau în principal observarea unor lumini în interiorul craterelor și a unor explozii vulcanice.

În anul 1787, William Herchel, cel care a descoperit planeta Uranus, a afirmat că a văzut trei vulcani pe suprafața Lunii. ”I-am detectat în locuri diferite. Doi dintre ei erau aproape stinși sau pe cale de a erupe, ceea ce, poate, se va produce la proxima lunație. Al treilea erupe la ora actuală, proiectând în afară foc și materii luminoase”. Nu se înșela. Misiunea Apollo a confirmat descoperirile sale.

În 1968 NASA a publicat o listă de incidente, Lunar Transient Phenomena, pentru a preveni orice posibil inconvenient în ce-i privește pe astronauți, care un an mai târziu au aselenizat. Între noiembrie 1940 și octombrie 1967, registrul a consemnat 597 de cazuri legate de luminile albe, roz și albastre care persistă pe suprafața Lunii, fără ca cineva să poată afla un răspuns la această problemă.

Adevărata explorare a Lunii a început cu telescopul lui Galilei, a înscrierii pe orbită a geniului sovieticilor și a continuat cu Apollo XI, în 1969. Pe data de 20 iulie, astronauții americani Armstrong și Aldrin au fost primii oameni care au pășit pe Lună.

Există un zvon potrivit căruia, pe durata faimoasei retransmiteri a aselenizării, NASA ar fi întrerupt comunicarea pentru o clipă, când Armstrong ar fi exclamat apucându-l de braț pe Aldrin: ”Ce e asta? Ce dracu’ e asta? E singurul lucru pe care vreau să-i aflu”.

Comandantul Armstrong ar fi văzut în acel moment urme care credea că ar fi ale unui tanc de luptă. Se presupune că el ar fi rostit acele cuvinte, nevenindu-i parcă să creadă ce vede cu propriii ochi, deși probabil că era conștient de faptul că atât cei care se uitau la TV. cât și întreaga bază Houston ascultau emoționați cuvintele lor. În acel moment s-a întrerupt transmisia, unii atribuind acest fapt dorinței exprese a NASA de a cenzura ceea ce ar fi putut fi interpretat ca o aluzie la viața extraterestră.

Don Wilson reproduce în cartea sa ”Misterioasa noastră astronavă lunară”, multe alte dialoguri ale astronauților despre obiecte care zburau deasupra capetelor lor după aselenizare, dar după ce au revenit pe Terra nu au mai pomenit nimic despre ele. Oamenii de știință nu neagă faptul că misiunile Apollo au lăsat mesaje înregistrate cu vocile a peste 70 de șefi de stat. Se spune că au lăsat și o placă purtând un mesaj al președintelui Nixon.