10 elevi sătmăreni calificați la fazele naționale ale Concursului de Chimie „Petru Poni” și „Universul cunoașterii prin lectură”

Sâmbătă, la Liceul Tehnologic ,,George Emil Palade“ Satu Mare și la Școala Gimnazială "Ion Creangă" Satu Mare s-au desfășurat două concursuri școlare: Concursul de Chimie "Petru Poni" respectiv "Universul cunoașterii prin lectură". În urma acestora, la fazele naționale s-au calificat în total zece elevi.

examenElevii calificaţi la concursul de chimie sunt: Rădulescu M. Adrian, Pop L. Marian  Leontin, Mociran D. Ştefan James, toţi  de la Liceul Tehnologic "Ioniţă G. Andron” Negreşti-Oaş, Bolintineanu D. Marian Valer de la Colegiul Economic “Gheorghe Dragoş”, Satu Mare şi Dan G. Daniel Sorin de la Liceul Tehnologic "Anghel Saligny" Turţ.

Concursul "Universul cunoașterii prin lectură", etapa județeană s-a adresat elevilor din şcolile gimnaziale din mediul rural şi are ca obiectiv asigurarea egalităţii de şanse la nivelul activităţii de excelenţă, prin valorificarea competenţei de lectură ca premisă în sporirea orizontului cognitiv şi pentru dobândirea succesului şcolar. Elevii au susținut o probă scrisă de 2 ore. La etapa naţională, din fiecare judeţ va participa câte un echipaj alcătuit din 4 elevi (câte unul pentru fiecare clasă gimnazială), atât de la şcoli cu predare în limba română, cât şi de la şcoli cu predare în limbile minorităţilor naţionale.

Lotul județului Satu Mare: pentru faza națională este format din elevii: Pereș Luca – Școala Gimnazială Petru Cupcea Supuru de Jos – clasa a V-a, Dobras Natalia – Școala Gimnazială Cămârzana – clasa a VI-a, Gros Bianca – Școala Gimnazială Vasile Lucaciu Satu Mare – clasa a VII-a, Sabau Daiana – Școala Gimnazială Vasile Lucaciu Lucăceni – clasa a VIII-a.

La etapa judeţeană, răspunsurile au fost formulate individual, iar la etapa naţională, vor fi elaborate prin consultare, în cadrul echipei, răspunsul fiind transcris de către un raportor dintre elevii care alcătuiesc echipajul. Echipajele vor susţine două probe: prezentarea unuii portofoliu, și susţinerea unei probe scrise, cu durata de 2 ore.

Scopul acestui tip de evaluare este să asigure punerea în valoare a culturii generale a elevilor, a competenţelor de comunicare în limba română şi a competenţelor culturale şi de interelaţionare, cu scopul creşterii calităţii universului cognitiv individual.

Share This Post

Google1DeliciousDiggGoogleStumbleuponRedditTechnoratiYahooBloggerMyspaceRSS
Posted by on mai 1, 2013. Filed under Locale. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response or trackback to this entry

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *