Adevărul despre cât și cum folosesc internetul femeile și bărbații din România

Femeile folosesc internetul într-o mai mare măsură decât bărbaţii, peste 54% dintre afişările paginilor online fiind "consumate" de către femei, potrivit unui comunicat remis Mediafax de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT). Potrivit sursei citate, "dat fiind specificul său mai tehnic, există tendinţa de a percepe internetul ca un mediu folosit preponderent de bărbaţi". 

boomer_woman_on_computerRezultatele SATI şi SNA FOCUS, studiile tactice de audienţă realizate de BRAT, dau o imagine actuală a fenomenului şi explică tendinţele consumului de internet pentru cele două sexe. Astfel, femeile folosesc internetul într-o măsură mai mare decât bărbaţii, peste 54% dintre afişările paginilor online sunt consumate de femei, care reprezintă 50,8% din numărul de utilizatori de internet, în timp ce bărbaţii doar 49,2% din utilizatori. 

În vreme ce bărbaţii păstrează ca arii de interes pe internet mai degrabă domeniile legate de tehnică (aplicaţiile pentru mobil, cumpărăturile online de electronice/IT şi informaţiile auto), femeile sunt interesate preponderent de informaţiile despre sănătate, stil de viaţă, vacanţe. Ele consumă semnificativ mai mult conţinut despre viaţa celebrităţilor, dar îşi petrec şi foarte mult timp pentru a conversa online, fie prin intermediul aplicaţiilor de tip messenger, fie cu ajutorul platformelor de social media (Facebook în special). Mai mult decât atât, femeile sunt majoritare şi în ceea ce înseamnă folosirea serviciilor de email (51%). Din totalul celor care realizează operaţiuni bancare zilnic, femeile reprezintă peste 57%. 

În ceea ce priveşte achiziţiile de bunuri şi servicii, atât pentru bărbaţi, cât şi pentru femei, deciziile de achiziţionare sunt luate online într-o proporţie covârşitoare – peste 70%. Diferenţa este dată însă de tipul de produse şi servicii pe care fiecare categorie intenţionează să o achiziţioneze: bărbaţii sunt orientaţi mai degrabă către electronice/IT, iar femeile către cosmetice şi vacanţe. 

Conform comunicatului, deşi numărul de femei care achiziţionează echipamente mobile rămâne în continuare mai mic decât cel al bărbaţilor, procentul lor este în continuă creştere. Astfel, dintre cei care deţin un smartphone, 42% sunt femei, iar femeile reprezintă 47% din cei care intenţionează să cumpere o tabletă PC. 

Analiza a fost realizată pe baza livrării SNA FOCUS corespunzătoare perioadei de măsurare august 2011 – februarie 2013 şi din rezultatele de trafic şi audienţă ale SATI, din cea mai recentă livrare (decembrie 2012 – februarie 2013).

Sursa: realitatea.net 

 

Share This Post

Google1DeliciousDiggGoogleStumbleuponRedditTechnoratiYahooBloggerMyspaceRSS
Posted by on iulie 23, 2013. Filed under Național. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.