TDL Satu Mare solicită Guvernului USL să renunţe la proiectul legislativ privind modificarea codului rutier

Acest proiect prin modificările propuse, este abuziv şi nelegal. Amenzile aplicate sunt exagerate şi nu ţin cont de de posibilităţile financiare ale românilor şi salariul minim pe economie. În orice ţară democrată şi civilizată, la stabilirea unei sancţiuni se ţine cont de salariul minim pe economie şi în funcţie de asta se aplică amenda.

trafic_auto_rompres_2852870Trebuie să avem în vedere faptul că există mulţi oameni pentru care, calitatea de conducător auto reprezintă unica sursă de venit, aceştia vor fi foarte afectaţi de adoptarea modificarilor în Codul Rutier.

Proiectul de act normativ are un impact deosebit de grav pentru şoferii profesionişti, având în vedere că sancţiunea complementară de suspendare a dreptului de conducere (dreptul la muncă) se poate dispune de la 30 de zile – dacă nu se face dovada achitării amenzii contravenţionale, între 120 și 180 de zile pentru depășirea vitezei și până la 5 ani ca sancțiune administrativă (în caz de accident din care rezultă vătămarea corporală sau decesul unei persoane, când instanța de judecată sau procurorul a dispus neînceperea urmăririi penale, scoaterea de sub urmărire penale, încetarea urmăririi penale, achitarea ori încetarea procesului penal cu aplicarea unei sancțiuni administrative).

Acest demers al Guvernului reprezinta un gest disperat de a strânge bani la bugetul de stat. Astfel de măsuri sunt tipic socialiste, de a face rost de bani prin taxe mari şi amenzi.

PNL este inexistent în această coaliţie de guvernare, nu am văzut până acum o măsură de dreapta susţinută de PNL. Nici acum când urmează să se adopte un proiect cu un impact major asupra tuturor cetăţenilor, PNL nu face nimic. Singurul scop al PNL este de a ajunge Antonescu preşedinte, în rest ori de câte ori au ocazia umilesc populaţia.

Guvernul USL profittă de faptul că atenţia opiniei publice este focalizată pe Proiectul Roşia Montană şi urgentează adoptarea modificărilor în noul Cod Rutier, cu intenţia clară de a induce în eroare opinia publică.

Soluţii propuse de TDL

Suntem de acord că numărul mare de accidente rutiere soldate cu decese şi răniţi trebuie prevenit şi suntem datori să luăm măsuri. Cea mai bună soluţie pentru a preveni accidentele ar fi construcţia de autostrăzi şi o educaţie rutieră bine pusă la punct.

În această propunere legislativă nu am văzut nicio măsură prin care să se prevină producerea accidentelor rutiere. USL are un singur scop, de a face bani cu orice preţ, prin taxe, impozite şi amenzi mari.

Distanţa dintre Satu Mare şi Bucureşti se parcurge în aproximativ 10 ore, asta dacă nu respecţi limitările de viteză. În situaţia în care un conducător auto ar respecta toate limitările de viteză, cu siguranţă acest drum ar fi parcurs în aproximativ 20 de ore.

Educaţia rutieră trebuie să reprezinte punctul zero de pornire pentru a preveni accidentele rutiere, pentru că se întâmplă accidente nu numai din vina conducătorilor auto ci şi din vina pietonilor, bicicliştilor, animalelor lăsate nesupravegheate şi a căruţelor.

TDL solicită Guvernului să demareze proiecte de educaţie rutieră şi campanii de conştientizare socială, care săaibă ca obiectiv principal instruirea participanţilor la trafic în scopul sporirii siguranţei rutiere.

Lipsa autostrăzilor şi a securizării drumurilor reprezintă o problemă esenţială în producerea accidentelor rutiere. Nu este normal să existe porţiuni de autostradă unde gardul de protecţie este furat şi au acces animalele pe autostradă.

TDL Satu Mare face un apel către deputaţii sătmăreni să ia poziţie faţă de acest demers abuziv al guvernului şi să lase la o parte interesele de partid, să se acţioneze pentru interesul cetăţenilor care i-au trimis în Parlament.

CODUL RUTIER 2013: Principalele prevederi

Şoferii care conduc sub influenţa băuturilor alcoolice, excluzând situaţia în care este vorba despre o infracţiune, şi produc un accident rutier din care a rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale, vor avea permisul suspendat pe patru ani şi vor primi între 125 şi 200 de puncte-amendă, prevede proiectul de Ordonanţă de Urgenţă care modifică Legea circulaţiei pe drumurile publice şi care a fost postat, miercuri, pe site-ul Ministerului Afacerilor Interne spre dezbatere publică.

Conform legislaţiei actuale, conducătorii auto care produceau accidente în stare de ebrietate aveau permisul suspendat pe trei luni şi primeau între 9 şi 20 puncte-amendă. 

"Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă prevăzută în clasa a VI-a de sancţiuni şi cu aplicarea sancţiunii contravenţionale complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioada de 4 ani, conducerea unui autovehicul sau tramvai de către o persoana aflata sub influenta băuturilor alcoolice, dacă fapta nu constituie, potrivit legii, infracţiune şi dacă prin aceasta s-a produs un accident de circulaţie din care a rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale", precizează proiectul supus spre dezbaterea publică.

Totodată, şoferii care conduc în stare de ebrietate, chiar dacă nu produc un accident rutier, dar sunt depistaţi de poliţiştii rutieri, vor avea permisul suspendat pe trei ani şi vor primi între 125 şi 200 de puncte – amendă.

nă acum, conducătorii auto erau sancţionaţi cu suspendarea exercitării dreptului de a conduce pe o perioadă de trei luni şi primeau între 9 şi20 puncte – amendă.

"Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă prevăzută în clasa a VI-a de sancţiuni şi cu aplicarea sancţiunii contravenţionalecomplementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioada de 3 ani, conducerea unui autovehicul sau tramvai de către o persoana aflata sub influenta băuturilor alcoolice, dacă fapta nu constituie, potrivit legii, infracţiune", subliniază documentul Ministerului Afacerilor Interne.

– Trecere pe roşu:

4-5 puncte-amendă şi permisul suspendat 30 de zile (reglementarea actuala)

125-200 puncte-amendă şi 2 ani fără permis

– Accident provocat din cauza trecerii pe roşu:

6-8 puncte-amendă şi permisul suspendat 60 de zile

25-200 puncte-amendă şi 3 ani fără permis

– Conducere sub influenţa băuturilor alcoolice:

9-20 puncte-amendă şi 90 de zile permisul suspendat

125-200 puncte-amendă şi 3 ani fără permis

– Accident provocat pe fondul consumului de alcool:

9-20 puncte-amendă şi permisul suspendat 90 de zile

125-200 puncte-amendă şi 4 ani fără permis

– Nepurtatea centurii sau a căştilor de protecţie:

2-3 puncte-amendă şi 2 puncte penalizare

9-20 puncte-amendă şi 6 puncte-penalizare

– Nerespectarea regulilor la trecerea cu calea ferată :

9-20 puncte-amendă şi permis suspendat 90 de zile

125-200 puncte-amendă şi 3 ani fără permis

– Suspendarea permisului pentru neachitarea amenzii în 30 zile

Sursă: proiect M.A.I.

CODUL RUTIER 2013: Potrivit legislaţiei în vigoare, conducătorii auto care produc accidente după ce trec pe culoarea roşie a semaforului se aleg cu permisul suspendat timp de două luni şi primesc între 6 şi 8 puncte- amendă. 

Totodată, chiar dacă nu se produce niciun accident rutier, şoferii care trec pe culoarea roşie a semaforului riscă  mână ră permis pentru doi ani şi pot primi între 125 şi 200 puncte-amendă.

Potrivit legislaţiei actuale, conducătorii auto care trec pe culoarea roşie a semaforului se aleg cu permisul suspendat pentru o lună de zile şiprimesc 4 sau 5 puncte amendă.

CODUL RUTIER 2013: Modificarea Legii Circulaţiei prevede sancţiuni drastice şi pentru şoferii care nu respectă regulile privind trecerea la nivel cu calea ferată.

Astfel, în cazul în care vor înlca regulile rutiere, conducătorii auto se vor alege cu permisul suspendat pentru o perioadă de trei ani şi pot primi între 125 şi 200 puncte-amendă. 

În prezent, şoferii sunt sancţionaţi cu reţinerea permisului pe 3 luni de zile şi pot primi între 9 şi 20 puncte-amendă.

În acelaşi timp, proiectul de Ordonanţă de Urgenţă prevede faptul că şoferii care conduc un autovehicul pe una din căile autostrăzii, în sens opus celui în care se desfăşoară  în mod normal circulaţia, se pot alege cu permisul suspendat pentru trei ani şi pot primi între 125 şi 200 puncte-amendă, în condiţiile în care, în prezent, conducătorii auto pot avea permisul suspendat două luni şi primesc între 6 şi 8 puncte-amendă.

CODUL RUTIER 2013: In situatia in care nu platesti amenda ramai fara permis

Şoferii care sunt amendaţi de poliţiştii care au constat anumite abateri de la regulile rutiere, dar nu-şi plătesc amenda în termen de 30 de zile se pot alege cu permisul suspendat, în cazul în care acesta nu face dovada plăţii sancţiunii contravenţionale, potrivit proiectul de Ordonanţă de Urgenţă care modifică legea circulaţiei pe drumurile publice.

CODUL RUTIER 2013: Examen monitorizat video

"Pentru asigurarea şi verificarea legalităţii examenului de obţinere a permisului de conducere, modul de desfăşurare a probei teoretice se înregistrează video, iar în cazul probei practice atât video cât şi audio, cu sisteme tehnice de monitorizare. Pentru proba practică, sistemele tehnice de monitorizare se instalează pe autovehiculele folosite la susţinerea probei practice.

Totodată, proiectul prevede introducerea măsurii suspendării înmatriculării vehiculului, prin reţinerea certificatului de înmatriculare şi a plăcelor cu numărul de înmatriculare, până la transcrierea dreptului de proprietate în evidenţe pe numele noului proprietar.

Conducerea unui autovehicul a cărui înmatriculare este suspendată se sancţionează contravenţional cu 21-124 puncte-amendă şi măsura complementară de suspendare a exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de un an.

În acelaşi timp, se va majora şi sancţiunea pentru nepurtarea centurii de siguranţă şi a căştii de protecţie, de la 2-3 puncte amendă, atât cât este în prezent, la 9-20 puncte amendă.

NOUL COD RUTIER: cât cresc amenzile

Potrivit Codului Rutier, un punct-amendă înseamnă 10% din salariul minim brut pe economie, ceea ce înseamnă  un punct de amendă este de acum 80 de lei, faţă de 75 de lei.

Un şofer care va folosi telefonul mobil la volan va primi 2 puncte penalizare şi amendă cuprinsă între 147 şi 220 de lei, în timp ce înainte primea între 134 şi 201 lei.

Acelaşi lucru se va înmpla şi cu cei care nu poartă centura de siguranţă, care opresc în loc nepermis sau care depăşesc viteza legală cu 10-20 km/h.

Şoferii care staţionează în loc nepermis nu vor scăpa fără 3 puncte penalizare şi o amenda cuprinsă între 295 şi 370 de lei, în timp ce amenda veche era cuprinsă între 268 de lei şi 335 de lei. La fel se va întâmpla pentru depăşirea vitezei legale cu 20-30 km/h.

Dacă viteza legală va fi depăşită cu 30-40 km/h, poliţistul va da 4 puncte de penalizare şi amendă între 440 şi 590 de lei iar pentru depăşirea vitezei legale cu 40-50 km/h se vor aplica 6 puncte de penalizare şi amendă cuprinsă între 665 şi 1.474 de lei.

Permisul va fi reţinut şi se va acorda o amendă cuprinsă între 295 şi 370 de lei pentru trecerea pe roşu. Tot cu permisul reţinut şi cu amendă cuprinsă între 665 şi 1.474 lei se vor alege cei care vor depăşi viteza legală cu peste 50 km/h.

Cei care nu acordă prioritate pietonilor sau autovehiculelor vor rămâne fără permis şi vor plăti o amendă cuprinsă între 295 şi 370 de lei.

mân fără permis şi cei care circulă pe contrasens. În plus, vor plăti între 440 şi 590 de lei.

Şoferii care urcă la volan după ce au consumat băuturi alcoolice vor rămâne fără carnetul de conducere şi vor plăti o amendă cuprinsă între 660 şi 1.475 de lei.

TDL doreşte să tragă un semnal de alarmă prin care să evidenţiem impactul pe care îl are modificarea Codului Rutier.

TDL organizează în data de 03.10.2013 de la ora 17.00 un protest în Piaţa 25 Octombrie (în faţa Prefecturii) împotriva adoptării acestui proiect legislativ de modificare a Codului Rutier.

Pe această cale dorim să invităm toţi conducătorii auto care nu sunt de acord cu amenzile mari şi măsurile complementare impuse de noul proiect.                                                                           

Preşedinte TDL Satu Mare

Adrian Cozma

Share This Post

Google1DeliciousDiggGoogleStumbleuponRedditTechnoratiYahooBloggerMyspaceRSS
Posted by on octombrie 1, 2013. Filed under Social. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.