Inspectoratul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă “Someş” Satu Mare a fost dotat cu o autospecială nouă pentru stins incendii şi descarcerare

Preşedintele Consiliului Judeţean Satu Mare, Adrian Ştef, a participat joi, 17 octombrie, alături de colonelul Dan Gheorghe, de la ISU Someș Satu Mare, la recepţia unei autospeciale, specifică pompierilor, la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă “Avram Iancu” Cluj.

pompieriColonelul Dan Gheorghe este reprezentantul Inspectoratului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă “Someş” Satu Mare în cadrul proiectului “Îmbunătăţirea dotării cu echipamente a bazelor operaționale pentru intervenții în situații de urgență din Transilvania de Nord” din cadrul Programului Operaţional Regional, Axa prioritară 3, Domeniul Major de Intervenţie 3.3.  Prin acest proiect, Inspectoratul a fost dotat cu încă o autospecială pentru stins incendii şi descarcerare, de capacitate medie 3000 litri apă şi 120 litri spumogen lichid, modul medical alături de un Punct Medical Avansat mobil pentru triajul victimelor.

În această serie au fost achiziţionate şase autospeciale care au fost distribuite Inspectoratelor Judeţene pentru Situaţii de Urgenţă din Regiunea Nord-Vest: I.S.U. Cluj, I.S.U. Bihor, I.S.U. Bistriţa Năsăud, I.S.U. Maramureş, I.S.U. Satu Mare, I.S.U. Sălaj. Valoarea totală a autospecialelor din acest lot este de 4.500.000 lei plus TVA.

Contractul de finanţare pentru proiectul „Îmbunătăţirea dotării cu echipamente a bazelor operaţionale pentru intervenţii în situaţii de urgenţă din Transilvania de Nord – Etapa a II-a” a fost semnat în data de 7 iunie 2012. Obiectivul general al proiectului este îmbunătăţirea calităţii serviciilor publice de urgenţă la nivelul Regiunii Nord-Vest prin creşterea capacităţii de răspuns adecvat situaţiilor de urgenţă şi prin sporirea gradului de siguranţă şi sănătate a cetăţenilor. După recepţia autospecialelor, la sediile Inspectoratelor pentru Situaţii de Urgenţă vor fi instruite 20 de persoane pentru mânuirea şi întreţinerea utilajelor nou intrate în dotare.

În cadrul aceluiaşi program a fost depus un proiect, urmând să fie semnat contractul de finanţare pentru şase autospeciale de salvare şi lucru la înălţime. Valoarea unei astfel de autospeciale este de 425.000 de euro. În perioada următoare se va organiza o licitaţie pentru achiziţionarea autospecialelor care au ca şi condiţii minime dotarea cu scări de minim 32 de metri şi să le fie permis accesul pe străzi înguste.

Share This Post

Google1DeliciousDiggGoogleStumbleuponRedditTechnoratiYahooBloggerMyspaceRSS
Posted by on octombrie 18, 2013. Filed under Locale. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.