Rezultatele campaniei InfoNatura2000 deschid poarta spre o etapă nouă

Joi, 21 noiembrie s-a desfașurat conferința de încheiere a proiectului InfoNatura2000, o campanie națională derulată pentru conștientizarea autorităților și a publicului larg și întărirea capacității instituționale pentru aplicarea legislatiei europene în domeniul protecției naturii.

foto-conferinta-infonatura2000

Pe parcursul a 2 ani au fost organizate sesiuni de instruire și informare pentru aproximativ 1000 de persoane, au fost realizate produse esențiale pentru gestionarea și promovarea rețelei europene Natura 2000 și au fost identificate liniile strategice de comunicare pentru perioada următoare.

„Consider că cel mai valoros rezultat al acestui proiect a fost posibilitatea de a sta de vorbă cu mulți oameni pasionați și implicați într-un domeniu care nu este ușor de plasat în topul priorităților pe agenda publică din România. De la ei am extras multe idei valoroase, pe care le-am inclus în noua ”Strategie națională de conștientizare a publicului cu privire la reteaua europeana Natura 2000 în Romania”. Vă dau un singur exemplu, pe care l-am cules din Dolj: localnicilor trebuie să li se spună dar să li se și demonstreze că sunt norocoși pentru că s-au născut într-un sit Natura 2000.” a declarat Radu Vădineanu, managerul proiectului.

Prin campanie au beneficiat de instruire 243 de experți din Agențiile de Protecție a Mediului iar 725 de reprezentanți ai mass-media și din alte organizații direct interesate de domeniu au avut ocazia să afle progresele înregistrate de Rețeaua Natura 2000 și să intre în dialog cu autoritățile și entitățile care administrează acest proces. Au fost realizate materiale de informare și instruire (manuale, cataloage, albume, site web și o bază de date online și pe suport offline) care, pentru prima dată, oferă o imagine riguroasă, completă, atractivă și accesibilă a siturilor și speciilor, fiind o referință documentară pusă la dispoziția tuturor celor din afara cercului strict al administrației publice direct responsabile. A fost realizat un serial documentar în șapte episoade de câte o oră, difuzat de 13 televiziuni locale și 1 televiziune națională. Pentru cunoașterea opiniilor publicului și evaluarea impactului campaniei au fost derulate 2 cercetări, asupra publicului general și a factorilor interesați.

InfoNatura2000 a reactualizat liniile strategice de comunicare pentru a atrage atenția asupra conceptelor de biodiversitate, sit Natura 2000 și pentru a spori înțelegerea cu privire la avantajele rețelei. Cele mai relevante direcții propuse sunt: (1) implicarea factorilor interesați, care pot acționa ca multiplicatori și facilitatori de informație, (2) realizarea de materiale informative, care să fie puse la dispoziția acestor multiplicatori, pentru ușurarea efortului de creație și financiar, (3) un accent pe elevi și tineri, școli și profesori, care pot transforma firesc informațiile despre natură în obiceiuri sănătoase de viață, (4) promovarea unei identități vizuale unitare pentru siturile Natura 2000.

InfoNatura2000 Campanie naţională de conştientizare privind importanța conservării Biodiversităţii prin Rețeaua Natura 2000 în România”– SMIS-CSNR 17609 este derulată de către Fundația Centrul Național pentru Dezvoltare Durabilă în parteneriat cu Ministerul Mediului și Schimbărilor Climatice. Proiectul este co-finanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) prin Programul Operaţional Sectorial Mediu – Axa prioritară 4 „Implementarea Sistemelor Adecvate de Management pentru Protecţia Naturii”.

Share This Post

Google1DeliciousDiggGoogleStumbleuponRedditTechnoratiYahooBloggerMyspaceRSS
Posted by on noiembrie 21, 2013. Filed under Național. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.