3.543 de nașteri înregistrate în 2014 de Direcția Generală de Evidență a Persoanelor Satu Mare

În anul 2014, Direcția Generală de Evidență a Persoanelor Satu Mare a îndeplinit întocmai atribuțiile ce îi sunt stabilite de lege, privind actualizarea, coordonarea și monitorizarea întregii activități privind evidența persoanelor în județul Satu Mare. Cei 20 de angajați ai direcției au efectuat toate controalele pe linia de evidență a persoanelor precum și pe linia de stare civilă. În cursul anului 2014 instituția a realizat un venit propriu de 65.964,48 lei, după cum a informat într-o conferință de presă directorul instituției, Hanna Riedl.

hanna riedlAngajații direcției au efectuat mai multe ședințe de pregătire profesională. S-a implementat Proiectul ”Sistem național integral de introducere și actualizare a informațiilor legate de evidența persoanelor”. De asemenea s-au intensificat activitățile de punere în legalitate a persoanelor care au avut cărți de identitate expirate. Cu privire la cetățenii rromi, au avut loc un număr de 47 de acțiuni în urma cărora au fost puse în legalitate 1.020 de persoane. Au fost soluționate 551 de solicitări de furnizare de date cu caracter personal.

În cursul anului 2014 s-au înregistrat 9.719 acte și fapte de stare civilă: 3.543 nașteri, 2.082 căsătorii și 4.094 decese. Au fost eliberate 16.989 certificate de stare civilă, 8.839 nașteri, 3.524 de căsătorie și 4.626 de deces. Au fost analizate 914 dosare privind cetățenii a căror acte au fost eliberate de autorități străine. S-au emis avize pentru 746 nașteri, 93 căsătorii și 75 de decese. La nivelul direcției s-au înregistrat 28 dosare privind schimbarea numelui. DGEP Satu Mare a emis un număr de 169 avize prealabile în vederea rectificării unor acte de stare civilă.

În perspectiva anului 2015, DGEP are în vedere deschiderea ghișeului de evidență pentru preluarea cererilor de eliberare de acte de identitate, respectiv eliberarea acestora în situații deosebite. Se are în vedere ridicarea nivelului de pregătire profesională al angajaților precum și a serviciilor publice. Se vor efectua activități de sprijin, coordonare și control pe linia de evidență a persoanelor, la toate serviciile comunitare locale. Se va implementa Proiectul național de informatizare a stării civile.

Nu va fi uitată nici colaborarea cu unitățile administrativ-teritoriale, în vederea punerii în legalitate a persoanelor cu cărți de identitate expirate, inclusiv a celor de etnie rromă precum și a persoanelor nedeplasabile.

Share This Post

Google1DeliciousDiggGoogleStumbleuponRedditTechnoratiYahooBloggerMyspaceRSS
Posted by on ianuarie 29, 2015. Filed under Locale. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.