Un pas înainte pentru consumatorii din UE

Comisarul European pentru Sănătate şi Consumatori, Tonio Borg, salută votul dat de Parlamentul European pentru adoptarea Directivei privind Soluţionarea Alternativă a Disputelor (ADR) şi a Regulamentului privind Soluţionarea Online a Disputelor (ODR). Acest vot confirmă acordul în ceea ce priveşte cele două propuneri înaintate de Comisia Europeană în 2011.

8271-665x315Comisarul European Tonio Borg a afirmat cu acest prilej: „Astăzi, Parlamentul European a confirmat acordul său asupra celor două propuneri cheie având scopul accelerării creşterii economice a Pieţei Unice şi întărirea comerţului digital. ADR şi ODR sunt un câştig pentru consumatori, aceştia putând să-şi rezolve litigiile amiabil într-un mod mai simplu, mai ieftin fiind un câştig şi pentru comercianţi ce vor fi capabili să păstreze bune relaţii cu consumatorii evitând costurile determinate de soluţionarea litigiilor în instanţă. Trebuie subliniat faptul că instituțiile UE au realizat rapid un acord, care va îmbunătăți în mod semnificativ viața de zi cu zi pentru consumatorii din întreaga Europă".

De asemenea, a adăugat: „Profit de această ocazie pentru a mulţumi raportorilor celor două propuneri la Parlamentul European, Louis Grech şi Róża Thun, pentru angajamentul  lor de a ajunge la un acord. Sunt, de asemenea, recunoscător Statelor Membre și Președințiilor Consiliului pentru munca lor intensă pe aceste documente. Aceasta este o realizare cu adevărat inter-instituțională ce sporeşte încrederea consumatorilor și comercianților  în piața internă și dimensiunea sa digitală".

Regulile ADR vor asigura consumatorii că vor beneficia de servicii de calitate oferite de entităţile responsabile în acest sens, pentru toate litigiile ivite din contractele ce le pot încheia cu comercianţii, indiferent de ce produs vor achiziţiona sau de modalitatea de achiziţie, online sau offline, din propria ţară sau transfrontalier.

Conform regulilor ODR, o platformă online la nivel al UE va fi pusă la dispoziţie pentru a fi gestionate disputele apărute ca urmare a achiziţiilor online. Platforma va interconecta toate entităţile naţionale de soluţionare alternativă a disputelor şi va opera în toate limbile oficiale ale Uniunii Europene.

Creșterea gradului de conștientizare a consumatorilor este un alt scop al acestei legislații, comercianții  fiind obligaţi să furnizeze consumatorilor informații adecvate cu privire la mecanismele ADR și ODR.

Legislația privind ADR și ODR urmează să fie publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Statele membre vor avea la dispoziţie doi ani pentru a pune în aplicare normele ADR / ODR. Platforma ODR  va fi operațională la sfârșitul anului 2015.

Pentru mai multe informaţii: http://ec.europa.eu/consumers/redress_cons/adr_en.htm

Share This Post

Google1DeliciousDiggGoogleStumbleuponRedditTechnoratiYahooBloggerMyspaceRSS
Posted by on 13 martie 2013. Filed under Uncategorized. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.