Ședință cu primarii și secretarii consiliilor locale, cu privire la buna organizare a alegerilor locale

Luni, 4 aprilie în sala mare de ședințe a Consiliului Județean Satu Mare a avut loc ședința de instruire a primarilor și secretarilor consiliilor locale cu privire la buna organizare a alegerilor locale. Au participat prefectul județului Satu Mare, Radu Bud, subprefectul Altfatter Tamas, șeful Autorității Teritoriale Electorale Permanente, juristul Sebastian Domuț, comisarul șef al I.P.J. Satu Mare, Florentin Vlad, șefii din Instituția Prefectului Cosmin Dorle, Ramona Antonescu, consilieri.

prefectDeschiderea şedinţei de instruire şi prezentarea ordinei de zi a fost făcută de prefectul Radu Bud.

Referitor la apărarea împotriva incendiilor pe timpul desfăşurării alegerilor locale, reprezentntul I.S.U. ”Someș” Satu Mare a precizat că pe lângă măsurile curente ce vor fi luate în secțiile de votare, s-a mai elaborat un pliant cu toate aceste măsuri în mod concret care va fi înmânat președintelui fiecărei secții de votare pentru a acționa în cunoștință de cauză în caz de forță majoră.

Prezentarea principalelor evenimente şi incidente ce ar putea apărea în cursul derulării campaniei electorale şi a alegerilor autorităţilor administraţiei publice locale şi judeţene- prezintă IJP Satu Mare

Prezentarea programului informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal a fost făcută de directorul Direcției de Statistică, Viorel Bancoș. Acesta a precizat că la fiecare secție de votare vor fi persoane instruite în domeniul informatic, precum și personal auxiliar. Nu la toate secțiile de votare s-a putut asigura personalul de specialitate, solicitându-se primarilor din Agriș, Urziceni, Hodod și Valea Vinului să-și completeze listele.

Cosmin Dorle, șeful Serviciului Juridic și Contencios Administrativ a prezentat modificările din domeniul alegerilor autorităţilor publice locale şi judeţene, aduse prin Legea nr.115/2015 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, pentru modificarea Legii administraţiei publice locale nr.215/2001, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr.393/2004 privind Statutul aleşilor locali.

Reprezentantul Biroului Judeţean al Autorităţii Electorale Permanente, juristul Sebastian Domuț a prezentat principalele atribuţii ce revin primarilor şi secretarilor în domeniul organizării şi desfăşurării alegerilor autorităţilor publice locale: întocmirea listelor electorale, asigurarea locurilor speciale de afișaj, buletine de vot și altele.

Share This Post

Google1DeliciousDiggGoogleStumbleuponRedditTechnoratiYahooBloggerMyspaceRSS
Posted by on aprilie 4, 2016. Filed under Locale. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.