Magyar Lóránd a cerut în Parlament o strategie coerentă de construire de autostrăzi de la est la vest

În declarația sa politică „Autostrada promisiunilor” citită miercuri dimineață în plenul Parlamentului, deputatul sătmărean Magyar Lóránd a cerut o strategie coerentă de construcție a autostrăzii.

În privința autostrăzilor, România nu a intrat încă în Europa: România deține numai 776 de kilometri de autostradă, din care 100 de kilometri moșteniți dinainte de 1989. Porțiunile de autostradă utilizabile nu sunt coerente, sunt lungi de doar câteva zeci de kilometri. Drept comparație, Ungaria, o țară cu o suprafață mult mai mică, a deținut, în anul 2016, 1924 de kilometri de autostradă, Polonia – 1640 kilometri, Croația – 1310 kilometri, iar Cehia – 1222 de kilometri.

„Autostrăzile Transilvaniei, Modovei, Nordului, Unirii sunt deocamdată doar în stadiu de proiecte, ori de proiecte începute, dar întrerupte după 15 minute de lucru. Bineînțeles că vina este colectivă, a tuturor Guvernelor de după 1989, a tuturor miniștrilor Transporturilor de după Revoluție. În loc să căutăm vinovați, mai bine am căuta soluții. Să stabilim măcar o strategie coerentă, să nu mai construim ”cioturi” de autostrăzi. Și mai ales să construim autostrăzi de la Vest la Est. Iar vestea bună este că există fonduri europene pentru așa ceva, în timp ce cofinanțarea internă s-ar putea realiza din diverse fonduri”, a precizat Magyar Lóránd în declarația sa politică.

Pentru a face accesibilă rețeaua de autostrăzi est-vest populației din România, un sprijin însemnat este oferit de Guvernul Ungariei, care va prelungi autostrada M3 până la punctul de trecere al frontierei de la Petea.

„Ar trebui începute cât mai curând discuțiile cu partea maghiară, aducându-le la cunoștință care va fi drumul de legătură cu România”, a mai declarat deputatul parlamentar.

Share This Post

Google1DeliciousDiggGoogleStumbleuponRedditTechnoratiYahooBloggerMyspaceRSS
Posted by on martie 20, 2019. Filed under Politică. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response or trackback to this entry

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.